למה להשקיע בסוכה יקרה

יש שטוענים שזה חג רק לשבעה ימים ואין טעם להשקיע , לעומת זאת נוכל למצוא יהודים שכל שנה טורחים המון כדי להפוך את הסוכה שלהם , ממש לבית , לשבעת ימי החג, מי צודק??
הרבה לקוחות שלנו מתלבטים , כל שנה מחדש , אולי דווקא השנה נקנה סוכה ? הילדים כבר הכינו את הקישוטים בגן , ואין לכם סוכה?? מה הטעם להשקיע בסוכה משודרגת?
האם כדאי להשקיע בקישוטי סוכה ?
אצלנו תוכלו למצוא מענה וכל התשובות לשאלות שמציפות אתכם ..

 

חג סוכות חג השמחה

סוכות הוא חג היחיד בתורה, שמקבל ציווי 3 פעמים להיות שמחים בו. כפי שכתוב:
"וְשָׂמַחְתָּ בְּחַגֶּךָ… … וְהָיִיתָ אַךְ שָׂמֵחַ:"
וכן כתוב : "וּשְׂמַחְתֶּם לִפְנֵי ה' אֱלֹהֵיכֶם שִׁבְעַת יָמִים:"

הסיבה לשמחה זו מוסברת במדרש : "… בחג (סוכות) לפי שביקשו הנפשות אישור רחמים על עצמם, ביום הכיפורים… וגם שהתבואה ופירות האילן כבר קצרו והכניסו אותם לבית, לפיכך כתוב שם שלש שמחות, שנאמר: ושמחת בחגיך (דברים טז: יד), ושמחתם לפני ה' אלהיכם (ויקרא כג: מ), והיית אך שמח (דברים טז: טו)." א"כ הסיבה לשמחה בחג הסוכות, היא מפני שיצאנו זכאים בדין של יו"כ, וכן מפני שזה תקופה של עושר כלכלי, שאדם אוסף את כל התבואה והפירות, ורואה את כל עושרו, וכפי שנקרא חג הסוכות בתורה חג האסיף 6 "וְחַג הָאָסִף בְּצֵאת הַשָּׁנָה בְּאָסְפְּךָ אֶת מַעֲשֶׂיךָ מִן הַשָּׂדֶה:"

אם כן נמצאנו למדים, שחג הסוכות עניינו שמחה, שמחה מגיעה כשיש שלמות לאדם. סוכות הוא החג האחרון בתורה, מבין שלושת הרגלים, אחרי יציאת מצרים, קבלת תורה, מגיע סוכות שעיניינו הוא ארץ ישראל, להוריד את הקדושה שקבלנו, לחיים המעשיים, שמחה בשלמות, מתוך ענווה כלפי ה'. כידוע חג סוכות הוא אחרי הימים הנוראים, שאדם יצא מהם זכאי בדין, האדם שמח בכך שזכה לחיות עוד שנה את חייו, מתוך חיבור וקישור לבורא עולם. וכמו שראינו זהו גם הזמן, שהאדם נמצא בשיא העושר הכלכלי, ולא סתם נקרא שמו, חג האסיף.

סוכות הוא לא חג שמחה של התחלת השנה, של ריצוי לפני הגשמים, של בקשה מ-ה' שימשיך לעזור לנו, כפי שהיה קודם. וגם השנה הזאת תהיה שנה טובה מכל הבחינות. וכאשר ה' רואה שאנו שמחים בו, ומקיימים מצוותיו, הוא שמח ומשפיע עלינו עוד שפע גדול יותר, כאב שבן מודה לו.

.לפי מה שראינו רואים שבחג הקרוב, כדאי לנו להשקיע כמה שיותר בסוכה שלנו, כדי שנוכל לשמוח בה עד בלי די, אמנם ברור לכולם שהתקציב של כל אחד הוא משתנה, אבל כולנו צריכים לשאוף להגיע לסוכה שנוכל ליהנות ממנה במשך שנים רבות . אצלנו בסוכות סנטר ,אנחנו נוכל לספק לכם את כל האפשרויות והשדרוגים האפשריים, שיהפכו לכם את החג לשמחה שלא נגמרת , עד שלא תרצו לצאת מהסוכה . ..
רגע , אולי מצאנו פתרון למשבר הדיור ??? (:

 

ושמחת בחגך…

לצאת מהבית והכורסא הנוחה , לסוכה ? מי המציא את הרעיון הזה ואיפה כל הכיף פה ??
גם לכם היה נוח יותר לשבת בפרגולה עם גג מאשר בסוכה עם סכך נצח ??
למה בעצם הסכך נצח עשוי רק מהצומח ? מה זה סכך וממה הוא עשוי ?
אז בואו נעשה לכם סדר בראש…..

הסיבה שהסכך צריך להיות מהצומח היא בעצם הבעיה של תחושת העושר
אבל.. מה בעצם הבעיה להיות עשיר ????

כאשר ישנו חשש כשאדם מגיע לשפע רב, הוא סופר את נכסיו ושמח בהם, יתגנב לאדם רצון להתגאות, ולחשוב שמכוחו מגיע לו כל העושר הרב, וכפי שהזהירתנו התורה : פֶּן תֹּאכַל וְשָׂבָעְתָּ וּבָתִּים טֹבִים תִּבְנֶה וְיָשָׁבְתָּ: וּבְקָרְךָ וְצֹאנְךָ יִרְבְּיֻן וְכֶסֶף וְזָהָב יִרְבֶּה לָּךְ וְכֹל אֲשֶׁר לְךָ יִרְבֶּה: וְרָם לְבָבֶךָ וְשָׁכַחְתָּ אֶת ה' אֱלֹהֶיךָ הַמּוֹצִיאֲךָ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם..:… וְאָמַרְתָּ בִּלְבָבֶךָ כֹּחִי וְעֹצֶם יָדִי עָשָׂה לִי אֶת הַחַיִל הַזֶּה "
דווקא בזמן שיש לאדם את כל השפע של כל השנה, האדם מקבל הוראה לצאת מבית הפאר , ולגור במשך שבוע בדירת עראי. לראות את הסכך של הסוכה, שעשוי מחומר טבעי מהצומח , כפי שכתוב במשנה : "כל דבר שאינו מקבל טומאה וגידולו מן הארץ מסככין בו:",(זו הסיבה לסכך מהטבע ) כך האדם ניזכר במי שברא את העולם, ונתן לו את כל השפע הזה. האדם נזכר בראשיתיות, בעראיות, בבורא עולם, ומתוך כך מכוון את כל השמחה שלו אל הנצח, אל הקב"ה, שהניק לו את כל השפע הזה. וכאשר אדם מגיע לתובנה זו, את אותה שמחה שיש לו, הוא מחלק גם לעניים ונזקקים הסובבים אותו, להראות שהשמחה הזאת היא לא רק שלו, אלא של ה', כפי שכתוב בתורה 9 : "וְשָׂמַחְתָּ בְּחַגֶּךָ אַתָּה וּבִנְךָ וּבִתֶּךָ ..". כמובן שיש לאדם רשות לשמוח בעושרו, רק צריך לכוון את השמחה הזאת כלפי ה', ומתוך שאדם מכוון את השמחה לקדושה, השמחה תהא שלמה גדולה ונכונה יותר.
שמעתם בחברת סוכות ירושלים או נחלים על סוגי הסכך השונים ולא הסבירו לכם ? דיברו איתכם על סכך במבוק , קיינעס, סכך רפייה ,סכך קינים , ולא הבנתם מה הכי איכותי ומהודר ?
אז נתחיל מכך , ונודה על האמת , שאין דבר כזה "סכך מהודר" , כל סכך באשר הוא , כל עוד הוא עשוי מחומרים טבעיים בלבד ולא מדבר המקבל טומאה הוא כשר – ואין סוגים שונים של כשרות , אלא כל סכך כשר הוא מהודר מבחינת ההלכה , אבל חלק חשוב שחייב להיות בסכך שהצל שלו צריך להיות מרובה מחמתו , כאשר נשים סכך ולא יהיה מעל 50 אחוז צל , הסכך פסול , כמו כן , סכך המוציא ריח רע , גם פסול.
בעבר כולם היו משתמשים בענפי הדקל שנותנים צל מרובה ולא מוציאים ריח , אך בעקבות שאיכות החיים השתפרה המציאו לפני כ25 שנה את הסכך קיינעס המקורי הראשון בארץ, הבלעדי של סוכות ירושלים , הנקרא גם סכך במבוק , סכך קיינעס עשוי מקני פפירוס משובחים ,פפירוס הוא צמח הדומה לקני סוף, הצפיפות שלו מאוד גבוהה כדי ליצור מקסימום צל בסוכה , הסכך תפור בחבל העשוי מצמח ה"גווה" לא מעובד , ברמה הכי גבוהה שאפשר לייצר , כדי לשמור על המוצר לשנים רבות , ומפה הגיע השם סכך לנצח .

עם התקדמות השנים החלו לייצר גם מוצרים תחרותיים לסכך קיינעס , המתחרה האיכותי של סכך קיינעס הוא סכך רפייה עשוי מפרוסות במבוק , שומר על צפיפות מרבית , דומה מאוד למחצלת , הוא קל ונוח , ונשמר לשנים רבות.
האפשרות הנוספת היא לקנות את סכך הזול ביותר הוא סכך העשוי מקשירה של במבוקים דקים , עם צפיפות נמוכה יותר מקודמיו, אבל כמובן גם הוא מעל 50 אחוז צל הסכך הזה נקרא סכך איש מצליח או סכך מוזל , הוא יכול למלא את התפקיד באופן מושלם כאשר יש סוכה שנמצאת במקום שהשמש פחות מפריעה ליושביה.

השאירו פרטים ונחזור
אליכם בהקדם
קטגוריות מומלצות